6/III. Környezetünk vizsgálata

 


Kísérletezni mindenki szeret, a természet folyamatainak, az élővilág viselkedésének megfi gyelése sokak kedvelt időtöltése. Az ismeretlen dolgok vizsgálata már az őskorban is vonzotta az embereket, számos felfedezés és találmány köszönhető ennek a velünk született kíváncsiságnak. A természeti jelenségeket, környezetünk élettelen elemeit és élőlényeit vizsgálhatjuk kint a szabadban, azaz terepen és laboratóriumban is. A természet megfi gyeléséhez, a kísérletek kivitelezéséhez azonban számos fontos ismeretet el kell sajátítanunk. Hogyan tudhatjuk meg, hogy egy folyóvíz vagy egy erdő talaja szennyezett-e? Milyen információkat kaphatunk a növényzet megfi gyelésével az élőhelyéről? Hogyan vizsgáljuk a gerinctelen és a gerinces állatokat? A laboratóriumban számos fontos szabályt be kell tartanunk testi épségünk védelmében és ahhoz, hogy kísérleteink sikeresek legyenek. Melyek ezek a szabályok? Milyen anyagokkal és eszközökkel kell dolgoznunk? Ebben a fejezetben a fenti kérdések mindegyikére igyekszünk választ találni.

KÍSÉRLETEK, TALÁLMÁNYOK A MÚLTBÓL







Találmányok az ókori Rómából


A gördülő közlekedés kezdete


Ki volt Galileo Galilei?

    


Naprendszerünk mozgása-Ptolemaiosztól, Kopernikuszig


2. lecke vázlata



3. lecke vázlata





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 2024. szeptember  6. osztály természettudomány Kedves Gyerekek! Az előző tanévben elkezdtétek az ismerkedést a természettudományok világáva...